montazar.net
montazar.net
montazar.net
montazar.net
montazar.net

تمام پيامبران الهى، به دنبال محقق كردن هدف واحدى بودند، همان هدفى كه همه دسته ها و گروه ها و جمعيت هاى بشرى را يكجا زير پرچم پرافتخار مهدى منتظر الزمان ارواحنا له الفداء جمع مى كند. خداوند تعالى در قرآن كريم مى فرمايد:، هُوَ الذِي ارسَل رسولهُ بالهُدى و ودين الحق ليظهره علي الدينِ كله و لو کره المشرکون [1] او همان كسى است كه رسولش را با هدايت و دين حق ارسال كرد، تا علیرغم ميل مشركان آن را بر تمام اديان حاكم گرداند .

امام هفتم علیه السلام ذيل اين آيه فرمودند: هنگام قيام مهدى ارواحنا له الفداء است كه اسلام را بر تمامى اديان حاكم مى گرداند. [2]

اولين گام براى تحقق دهكده جهانى و جامعه احد بشرى، ايمان آوردن تمام اديان و پيران آن ها به حضرت مهدى ارواحنا له الفداء و جمع شدن آن ها زير پرچمش است چرا كه دعوت به اتحاد جهان و جهانيان امرى تازه نيست و در تمام اديان آسمانى و قديمى مى توان مسأله اى مرتبط با آن را يافت و ريشه تفكر اتحاد بشريت را بايد در دين اديان جستجو كرد.

و در ثانى حقيقت همه اديان، دعوت جوامع و ملت هاى بشرى به همبستگى و اتحاد زير پرچم ايمان به خدايى واحد بوده است، آفريننده اى بى همتا و ارزش ها و باورها و مسلمات مشتركى كه رفتار و منش انسانى را در تمام جهان مستحكم كند . به همين جهت است كه تمام اديان، توقع و انتَظار ظهور مهدى ارواحنا له الفداء را دارند، و آن زمان كه ظهور كند با علائم و نشانه هايى كه به راحتى شك را از آن ها برطرف مى كند به شخص او ايمان مى آورند. آرى، به همراه او عيسى بن مريم علیه السلام، خروج مى كند و پشت سر حضرتش نماز مى خواند. از امام باقر علیه السلام نقل شده است: وقتى حضرت مهدى ارواحنا له الفداء قيام كند، پرچم رسول خدا، انگشتر سليمان و سنگ و عصاى موسى را ظاهر مى كند. [3]

باز از ايشان نقل كرده اند كه: وقتى كه ده هزار نفر نزد او جمع مى شوند، هيچ يهودى و مسيحى و هر كه غير خدا را مى پرستد باقى نمى ماند، جز آنكه به او ايمان مى آورد و تصديقش مى كند و يگانه امت، امت اسلامى مى شود. [4]

و همچنين: مهدى ارواحنا له الفداء را به اين دليل، مهدى ناميده اند كه به امرى مخفى هدايت مى كند و تورات و انجيل را از زمينى كه به آن انطاكيه گويند، در مى آورد. [5] حضرت مهدى ارواحنا له الفداء در خلال ارتباطات جهانى و توانايى و قدرتش بر يكى كردن روش ها و منش ها در تمام نقاط جهان، جهانى كردن خويش را به ظهور مى رساند. حضرت صادق علیه السلام در مورد نداى آسمانى فرمودند: هر قومى به زبان خويش آن صدا و ندا را مى شنود[6] و اين در حالى است كه زبان، يكى از مشكل ترين و جدى ترين موانع و سدها در مسير ارتباطات بشرى است كه از گفت وگوها و ايجاد ارتباطات متقابل ممانعت به عمل آورده و آن ها را به جدايى و تفرقه و گوشه نشينى سوق مي دهد.

جهان بشرى كه از بحران ها ضربه هاى فراوان خورده است در مسير جهانى شدن به سمت مخالف تحقق سعادت بشرى سير مى كند، حال آن كه بشريت آرزويش عدالت است كه از درد فراقش هماره به خود پيچيده است. درخت صبر و تحمل بشريت در اين راستا آن زمان كه آن امام منتظر، پرچم عدالتش را بر سر ظلم و ستم مى كوبد به گل خواهد نشست. امام باقر علیه السلام فرمودند:
هرگاه قائم ما قيام كند دستش را بر سر بندگان خدا مى كشد و با آن عقل هایشان را كامل مي كند. [7]

پس از تحقق عدالت، امنيت گسترش مى يابد، جرم و خلاف كارى ها پنهان و ناپيدا مى گردد. امام باقر علیه السلام درباره امنيت و امان در زمان حضرت مهدى ارواحنا له الفداء مى فرمايند: پيرزنى ضعيف و ناتوان از شرق به سمت غرب جهان مى رود و احدى او را اذيت و آزار نمى كند. [8]

با از بين بردن مرزها و حدود جغرافيايى، حكومت جهانى حضرت مهدى ارواحنا له الفداء تكامل مى يابد
.
و موانعى كه به دست خود بشر ساخته شده برداشته مى شود و او به منتهاى آرزو و خواسته اش كه آزادى در عمل و تحريك زندگى و حياتش مى باشد، مى رسد. زمين است كه وطن هر انسان در عصر حضرت مهدى ارواحنا له الفداء مى شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: مؤمن در زمان قائم، چنان مى شود كه شخصى كه در شرق است برادرش را در غرب مى بيند و او هم همين طور. [9] جامعه بشرى به وحدت واقعى كه جنگ ها، نابسامانى ها، بحران ها و مشكلات را ريشه كن سازد، دست نخواهد يافت مگر اين كه به مسائل اساسى و عوامل واقعى كه جمعيت بشرى را مى تواند جمع كند، نظر بيفكند. و شكى نيست كه مسائل مادى جز عاملى براى ايجاد اختلاف و جنگ و بهره كشى از همديگر نيست. در حالى كه عقل و فطرت عاملى هستند كه بشريت را به اصل خويش هدايت مى كنند و رسيدن به حقيقت وجودى جز با يك رهبرى واقعى همانند تكامل عقلى و بازگشت به فطرت و تبرى جستن از موانع كشنده ناشى از خودپرستى ممكن نيست كه آن هم عصر عدالت، آزادى، امنيت وسعادت يعنى عصر امام منتظر حضرت مهدى ارواحنا له الفداء است. [10]

[1] سوره توبه 33.

[2] منتخب الاثر ج 2 ص 35.

[3] غيبة نعمانى ص 238.

[4] نور الابصار باب 2 ص 155 به نقل از: امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ترجمه دکتر فريدونى 587.

[5] امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ترجمه دكتر فريدونى ص 588 به نقل از عقد الدرر.

[6] همان ص 441 به نقل از: بحار الانوار ج 52 ص 205.

[7] بحار الانوار ج 2 5 ص 6 33.

[8] ينابيع الموده ص 423.

[9] امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ص 53 6 به نقل از: حق اليقين.

[10] نشريه موعود شماره 33 ص 49.


جهانى سازى حضرت


در خواست عضویت جهت دریافت ایمیل
نام:
ایمیل:
montazar.net

نظر سنجی
مایلید در کدام حوزه مطالب بیستری در سایت گذاشته شود؟
معارف مهدویتغرب و مهدویت
وظایف ما در عصر غیبتهنر و فرهنگ مهدویت
montazar.net

سایت های وابسته